گیان دارویی

خواص گیاهان دارویی
آپلود عکس

گیان دارویی

خواص گیاهان دارویی

من حدیث محمدی سعی دارم در این وبلاگ مردم را از خواص بی نظیر گیاهان دارویی اشنا کنیم با سابقه کار در اعطاری بر این دیدم که تجربیات خود را با مردم عزیز کشور خود ایران در میان بگذارم و طبیعت را جایگزین مواد شیمیایی کنیم طبیعتی که مادر تمام موجودات است به امید روزی که مردم شریف ایران تمام خواص درمانی طبیعت را بدانند با تشکر

بایگانی

تبدیل تاریخ

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

دیکشنری

مترجم سایت

تصویر ثابت

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

گلاب
 

نکات مهمی که باید در مورد گلاب و فواید فوق العاده آن بدانید.

 

خواص گلاب

گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.

گلاب معروفترین نوع عرقیات است که از گل سرخ گرفته می شود. گفته می شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می شناسند.

گلاب بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم در قدیم داشته و امروزه نیز مصرف فراوانی دارد. گلاب یکی از نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی است. گلاب طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد. بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می شود و عارضه خاصی ندارد.

 طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می آید. به همین دلیل است که قدیمی ترها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۵
حدیث محمدی
خواص به
 

خواص به و مزایای سلامت و درمانی میوه به

میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی ، زخم معه و بیماره های قلبی از گذشته تا کنون مورد استفاده بوده است. همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت به، مانند بسیاری از میوه ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۲
حدیث محمدی
سیاه دانه
 

تمام خواص و فواید سیاه دانه

 سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

خواص سیاه دانه

سیاه دانه چیست؟

 سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۷
حدیث محمدی
روغن هسته انبه
 

خواص هسته انبه و روغن هسته انبه

جدا از طعم فوق العاده آن، هسته انبه منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف 100 گرم هسته انبه 13 گرم چربی، 32.24 گرم کربوهیدرات، 19/0 میلی گرم ویتامین B6 ، 6.36 گرم پروتئین، 1.3 میلی گرم ویتامین E ، 2.02 گرم فیبر، 34/34 میلی گرم منیزیم و 0.12 میکروگرم از ویتامین B-12 را تامین می کند. علاوه بر این، بسیاری از اسیدهای آمینه 8.4 گرم لوسین، 3.23 گرم ایزولوسین، 2.31 گرم هیستیدین، 3.8 گرم والین، 2.04 گرم ترئونین و 3.13 گرم لیزین نیز در 100 گرم هسته انبه یافت می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۳
حدیث محمدی
خواص نعناع
 

خواص نعناع

نعناع گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و... امکان پذیر است. نعناع یک گیاه بسیار معطر و با طراوت است که به طور گسترده در آشپزی و در کرم ها،خمیردندان، آدامس، خوشبو کننده ها، آبنبات ها و به عنوان یک ترکیب باشکلات در کوکی و کلوچه مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع یک گباه رایج و پرمصرف است که بیشتر آن در نزدیکی بدنه های آبی رخ می دهد و در طول سال رشد می کند. نعناع هم چنین به طور گسترده در محصولات آرایشی، در آروماتراپی و به طور طبیعی از حشره کش ها استفاده می شود.

خواص نعناع

در اساطیر یونانی، نعناع به عنوان گیاه مهمان نوازی شناخته می شود. در روزه ای اول کشف، از ضرابخانه به عنوان یک اتاق تنها تا زمانی استفاده می شود که مزایای متعدد دیگری می تواند فراهم کند و به نور داده می شود. نعناع که عموماً به پوندیا در هندمعروف است، به طور گسترده در غذاهای خاور میانه ای، هندی، انگلیسی و آمریکایی بهشکل چای، نوشیدنی، آب نبات، ژله، شربت، بستنی و غیره استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۱۰
حدیث محمدی
 

تخم کتانتخم کتان یکی از دانه هایی است که مصرف آن فواید بسیار زیادی دارد. همچنین تخم کتان می تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند. همانطور که می دانید سایت آکاایران شامل جامع ترین مجموعه گیاهان دارویی است. از این رو در این مقاله قصد داریم به مطالبی در مورد تخم کتان و چگونگی مصرف آن بپردازیم. از شما همراهان همیشگی آکاایران دعوت می کنیم در ادامه این مقاله مارا همراهی کنید.
 
امروزه گیاه کتان در منطقه وسیعی از اروپا و آُسیا می روید. از گیاه کتان استفاده های زیادی بعمل می آید. از الیاف کتان برای یافتن پارچه استفاده می شود. پارچه کتان برای البسه مخصوصا در تابستان نوعی مناسب بشمار می رود.
 
کتان گیاهی است که از قدیم الایام شناخته شده و بکار میرفته است. حتی پرورش آن  در مصر در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح معمول بوده است.
 
ترکیبات شیمیایی کتان:

از دانه های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغنی بدست می آید که به روغن کتان (برای اینکه با روغن برزک اشتباه نشود) نامیده می شود.
 
افزودن دانه تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می شود، از طرفی دانه ها تخم کتان سبب کنترل وزن شده و پیشگیری کننده از سرطان نیز می باشند.
 
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می شوند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۵:۰۵
حدیث محمدی
خواص گل گاو زبان
 

گل گاو زبان و هزار و یک خاصیت

گل گاو زبان از گیاهان دارویی بسیار مهمی است که دارای خواص درمانی فراوانی می باشد. از گذشته تا کنون ایرانی ها به خواص گل گاو زبان آشنا هستند و برای بهره بردن از خواص درمانی این گیاه گل ها و برگ های گل گاو زبان را خشک می کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاو زبان استفاده می کنند. اگر شما از خواص این گیاه فوق العاده بی خبرید ، با مطالعه این بخش از نمناک با فواید بی نظیر آن آشنا شوید.

خواص گل گاو زبان

آشنایی با گیاه گل گاو زبان

گل گاوزبانگیاهی علفی و یک ساله است که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتی متر می رسد، ساقه آن شیاردار و خاردار و برگ های آن ساده و مخملی، و پوشیده از تارهای خشن است که هنگام چیدن گیاه، گزیدگی ملایمی در دست ها احساس می شود. این گیاه خودرو است که در دامنه کوه های البرز می روید و دارای گونه های زیادی است. بخش مصرفی گیاه برگ ها و گل های آن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۲
حدیث محمدی
خواص دارچین
 

 

 

خواص دارچین و فواید این ادویه پرخاصیت

در یک دوره ای دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشت ؛ این ادویه، یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است که شما را متعجب خواهد کرد. دارچین، این ادویه خوش طعم دارای خواص و فواید بسیاری میباشد، مخلوطی از دارچین عسل درمان بسیاری از بیماری ها میباشد، همچنین از دارچین میتوانید برای کاهش وزن استفاده کنید اما این تنها مورد از فواید و خواص دارچین نیست که در این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۳:۳۸
حدیث محمدی